Tak sláva! Příměstský tábor se uskutečnil a domníváme se, že byli spokojeni nejen lektoři (Mgr. Milan Všetička, Ondřej Šeda a Ing. Ilona Loučková), ale i 13 účastníků tábora z choceňských základních škol 🙂
Na táboře jsme pracovali s 3D tiskárnou, tzn. že si účastníci namodelovali v TinkerCad objekty a vytiskli si je.
Dále se seznámili se s principy programování v Blockly Games a Scratch a také v Lego Mindstorms naprogramovali robůtka.
Závěr tábora byl věnován práci s fotografiemi, od jejich vytvoření, až po práci v Zoner Photo Studiu, kde se naučili s fotografiemi pracovat a vytvořili si vlastní pohlednici a kalendář.
Podrobný program tábora najdete na konci příspěvku.
V závěrečném dotazníku účastníci pochválili nejen obsah tábora a přístup lektorů, ale např. i obědy ve školní jídelně a prostředí školy.
Děkuji svým kolegům i všem účastníkům za vydařený týden.
Ilona Loučková
3D tisk
- teorie 3D tisku
- seznámeni s 3D tiskovým zařízením Průša
- seznámení s cad programem – TinkerCad
- skládání, spojování, vyřezávání objektů, vyrovnání, překlopení kolem osy
- tvorba 3D objektu v TinkerCadu
- tisk 3D objektů na tiskárně – žeton do nákupního vozíku
- vlastní tvorba 3D objektů a jejich dotisk v následujících dnech
Programování
- práce s blokovými programovacími jazyky (Blockly Games a Scratch)
- seznámení s pojmy: blok, scénář, cyklus, podmínka, proměnná, seznam, kostým, pozadí
- Blockly Games – základy algoritmizace
- Blockly Games – práce s želví grafikou
- Scratch – založení účtu a seznámení s programovacím prostředím a jazykem
- Scratch – práce s cykly, podmínkami a proměnnými
- Scratch – vytvoření komické scénky a ukázka dalších možností programovacího jazyka
- seznámení s textovým programovacím jazykem v CodeMonkey
- práce s programovacím jazykem Python v CodeMonkey
- seznámení s pojmy: příkaz
- zopakování a práce s pojmy: cyklus, podmínka
Robotika
- popis robota, fyzická konfigurace robota, popis a funkce čidel – vstupů a výstupů
- popis programovacího jazyka pro Lego Mindstorms
- seznámeni s událostmi, bloky, výstupy v programu
- seznámení se s výstupy z čidel
- základy algoritmizace
- tvorba jednoduchých programů
- tvorba programů s podmínkou
- práce s cykly a proměnnými
- ošetření vstupů z čidel
- tvorba složitých programů
Práce s digitální fotografií
- základní zásady fotografování, zlatý řez
- pořizování fotografií
- práce v Zoner Photo Studiu (korektury vad, výběry, ořezy, efekty)
- práce v Zoner Photo Studiu (kalendář)
- práce v Zoner Photo Studiu (koláže, pohlednice, fotokniha)